Självmord ?

Alla får ibland tanken, självmord. Medans vissa tänker på det och sen släpper tanken och ler, så sitter vissa personer och tänker på det dagligen. I vissa fall så faller tanken till verklighet, folk förlorar kontrollen och tar sitt liv, ibland utan att tänka på att man faktiskt dör, aldrig mer finns. Vissa vet att dom försvinner, det är det dom vill, men tänker inte på dom som är kvar, deras vänner... vad händer med dom? Jo, dom tar efter, snart är det ett led med folk som bara faller, som i "vågen" om någon gjort den. Det är ett led med folk som lyfter sina händer och den andra följer efter, som en våg, men i detta fall, så är det inte vågen utan självmord. En efter en faller and so on.
Men, i slutet är det alltid någon som är stark nog att stå emot detta fallandet, reser sig upp och tar tag i sitt liv, personen vet att om det nu är så att denna personen tar sitt liv, så slutar aldrig folk falla, det måste vara någon som står emot, annars är snart jorden tom. Har du någonsin funderat på ifall du ska dö? sluta, det är onödigt.
live for the moment.
det är inte så att det alltid kommer nåt underbart, lyckligt moment i livet som gör att du slipper din ångest, men däremot händer det alla ibland, att man någongång, kanske bara 1 minut.... blir lycklig, det är därifrån mottot "live for the moment" kommer. Man måste leva för stunden, se det som är bra i livet, och om det inte finns något bra i livet måste vi ändå hålla ögonen öppna, för ibland dyker det upp sådanna "lyckliga stunder" där problemen bara försvinner i skratt.
Jag kom bara och tänka på det när jag såg en person som la upp bilder på bara självmord.
När jag var sådär 12 år, så gjorde jag också det, jag var sjuk, på riktigt. Jag ansåg att döden var vacker. Jag drack mitt eget blod, för jag tyckte att det smakade gott osv.
Men nu... inser jag bara att det är sjukt. Jag har insett att livet är värt att leva, för stunder.
Jämfört med många andra ungdomar så har jag ett liv, jag går på konserter, jag åker till andra städer osv.
Dom som blir kallade "emo" har mer liv än dom som blir kallade "fjortisar", fjortisar lägger ner alla sina pengar på sprit osv, dom testar massa droger och hänger på centralen osv. Och dom kallar andra emo? vad är dom andra då?
LEV människor, LEV.
Det finns ingen anledning att lägga ner 1000 kr på sprit och cigg i månaden, lev istället, åk runt, ha ett liv.
Jag menar inte att håna fjortisar, jag tycker bara att det är synd att samhället faktiskt ser ut såhär.

Nu ska jag iväg med min syster snart till liseberg. Ha en trevlig dag, och glöm fan inte vad jag sa.

live for the moment.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0