~ Things may be so fucked in the end. ~

Idag kom jag försent till skolan igen.
Var med Olof efter skolan en stund,
sen stack jag till mitt sista soc samtal.
Där pratade jag med pappa om allt möjligt. Maria höll på min sida, självklart...
Min pappa är sjuk i huvudet, han förstår ingenting.
Han tar upp gamla saker, från två år tillbaka.
Han säger att det är MITT fel att jag och Ebba har en brusten syskon relation, och inte någon annans.
Visst, jag har gjort nästan lika mycket fel som pappa och Kristina gjort vad gäller Ebba, men dom är vuxna och jag är fortfarande ett barn.
De tycker att jag ska komma hem till dom. Men jag vägrar. Pappa säger att han inte vill att jag och Ebba ska gå ut och fika, eftersom han tror att det skulle göra Ebba förvirrad och om hon nu blir ledsen så kan hon dra upp på sitt rum om vi är hemma hos dom. Men han förstår inte att jag inte är i en trygg miljö när jag är hemma hos dom. Jag känner mig osäker, förvirrad och vet inte vart jag ska ta vägen när jag är hos dom och det blir bråk. Om jag behöver ta mig därifrån så kan jag inte bara springa ut och ta bussen.
Han tog upp en massa skit vad gäller förra sommaren, om att jag bara stack.
Klart jag stack hem till mamma. Mamma var inte hemma, där kunde jag vara ensam, ifred. När jag mådde som sämst.
Dom tycker jag har svikt deras familj.
Dom tycker det är jag som gjort den trasig. Frågan är, har jag någonsin tillhört deras familj?

Nu ska jag snart börja jobba, för att tjäna pengar så att jag kan åka till sthlm osv oftare. Dessutom så att jag har råd att börja träna och gå på konserter oftare. Det blir kul, faktiskt.

Prov i SO imorgon. Wish me good luck !
Imorgon ska jag dvs träffa GK och sen kanske Catja och Alexandra sover hos mig.
Nu ska jag se på tv, plugga och sedan träffa min storasyster, cecilia.
Bye !

myeah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0