~ Ytlighet ~

Hej!
Har duschat och försökt fixa både mitt hår och sminkat mig.
Idag sviker allt mig, lösögonfransarna såg ut att vara helt olika och mitt hår är äckligt svårt att få fint.
Insåg precis hur viktigt utseende är, ytliga är vad vi människor är.
Jag har lösögonfransar och lösnaglar, varför? Inte fan gör det nytta, det gör mig snygg.

Jag är väldigt ytlig och utseendefixerad, vilket jag själv inte tycker är alls posetivt. Det är otroligt negativt.
Jag har vuxit upp med att folk klandrar på en för det ena och det andra, övervikt, undervikt, påsar under ögonen osv.
Jag säger inte att det är fel att se bra ut och ta hand om sig, tvärt om, jag precis som många ungdomar och även vuxna gillar att ta hand om mig, jag gillar att känna mig fin. Men när man gör sig fin såpass ofta med lösögonfransar och snygga kläder är det ångestframkallande när man inte lyckas få till det och när man helt enkelt inte hinner fixa sig snyggt. Jag har använt smink så mycket och jag har plattat mitt hår så mycket att jag känner mig äcklig utan allt det där.

Nu ska jag bara lyssna på Joy Division och ta en atarax, eftersom jag är så otroligt stressad och ångestfylld just nu.
Puss.



Till vänster, Sminkad, piercing, lösögonfransar (ignorera de dåligt målade ögonbrynen dock). Till höger, osminkad, utan piercing och ofixat hår. Det är skillnad, och vad föredrar man?


Kommentarer
Postat av: koreanlouise

Helt ärligt tycker jag mest om den högra bilden min vän!

2010-01-24 @ 19:14:01
Postat av: Sophia aka Trashwhore

Men det är för att du är du!

2010-01-25 @ 16:08:58
URL: http://mimik0.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag fastnar med ögonen på den högra bilden. Den är otroligt vacker, DU är otroligt vacker.

2010-01-26 @ 09:24:12
URL: http://emiliagenz.blogg.se/
Postat av: Sophia aka Trashwhore

Men sötnos då, tack! Dock tycker jag själv att jag ser ut som en Alv på högra bilden, haha. Du är otroligt vacker finis.

2010-01-26 @ 15:27:25
URL: http://mimik0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0