~ Upptagen tjej ~

Hej!
Idag vaknade jag lite väl sent, och när jag vaknade hade jag en riktigt svullen läpp. Som en gigantisk blåsa (flippade ut och trodde jag fått herpes eller någon sådan skit), stack till vårdcentralen, 10 minuter senare går jag ut med beskedet om att jag förmodligen sov oroligt inatt och hade bitit mig, herpes var det iaf inte, tur nog!
Sen blev det att dra till skolan, där studerade jag bara om andra världskriget idag. Och detta fick jag med mig som "läxa" (jag tycker verkligen om att studera om ww2, så blev bara glad, sedan dess att jag var tio år har detta vart mitt absoluta favoritämne i skolan), och vet ni vad?

Den översta boken var den som fick mig att bli intresserad av andra världskriget, när jag runt 11 års ålder hittade den i vårat sommarställe uppe i Stockholms skärgård. Jag började bläddra, och sedan dess har jag alltid haft ww2 som ett stort intresse inom skolan.


Detta är alltså veckans "läxa", den översta är bilder och berättelse från förintelsen och den andra boken är en jude som berättar själv i serieformat, vuxenserie helt enkelt. Ska tydligen vara riktigt bra!

Nu ska jag lägga mig och läsa ur MAUS, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0